$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

אפל רוכשת את חברת Realface מתל אביב

מדובר ברכישה הרביעית והקטנה ביותר של ענקית הטכנולוגיה בישראל. על פי הערכות, החברה תשלם מיליוני דולרים בודדים עבור הסטארט־אפ, שמפתח טכנולוגיה שמחליפה סיסמאות בזיהוי פנים

גולן חזני 06:5019.02.17

אפל מבצעת רכישה נוספת בישראל, הרביעית במספר. ל"כלכליסט" נודע כי החברה עומדת להשלים את רכישת הסטארט־אפ Realface (רילפייס). היקף הרכישה מוערך במיליוני דולרים בודדים, כך שמדובר ברכישה הקטנה ביותר של אפל בארץ.

 

רילפייס פיתחה טכנולוגיה להזדהות מאובטחת באמצעות זיהוי פנים עבור יישומים דיגיטליים. טכנולוגיה זו אמורה לבטל את השימוש בסיסמה בכניסה לחשבונות ולהחליפה בסריקת פני המשתמש.

 

היזמים עדי אקהויז ברזילי, אביב מדר וגידי ליטווין הקימו את החברה ב־2014. לחברה משרדים בישראל ובארה"ב. אקהויז ברזילי היא בתו של מייסד חברת סינרון שמעון אקהויז. אקהויז, שהשקיע כמיליון וחצי דולר בחברה, הוא ככל הנראה המשקיע העיקרי בה ואולי אף היחיד. כפי שנחשף ב"כלכליסט" בשבוע שעבר, סינרון עצמה במגעים למכירה לקרן אייפקס העולמית תמורת כ־400 מיליון דולר.

 

אקהויז ברזילי הקימה את החברה עם מדר, בעלה של חברה טובה שלה, והשניים צירפו אליהם את גידי ליטווין. הרעיון הראשוני שפיתחו היה סינון אוטומטי של תמונות, כלומר אמצעי שבוחר עבור המשתמשים את התמונות הטובות ביותר שלהם מתוך מגוון התמונות שצילמו. הרעיון נגנז לאחר שכמה ענקיות תוכנה פיתחו אפליקציות דומות — והחברה פנתה לפתח טכנולוגיית זיהוי פנים.

 

הפיתוח של רילפייס לא מיועד למשתמשי קצה, אלא נמכר ישירות לחברות (בעיקר מתחומי הפיננסים והמשחקים), שמטמיעות אותו באפליקציות שלהן. כדי להגיע לרמת זיהוי גבוהה מאוד שתאפשר הזדהות בטוחה רילפייס עושה שימוש ב־Deep Learning (למידה עמוקה), טכניקה שמאפשרת למחשבים לעבד כמות גדולה של מידע ולהסיק ממנה מסקנות באמצעות מודל וירטואלי המדמה את מערכת הנוירונים שבמוח האנושי. באמצעות הלמידה העמוקה הצליחה רילפייס ללמד את המערכת שלה לזהות מגוון עצום של אלמנטים בתוך תמונות ואף לזהות פרצופים של בני אדם ברמת דיוק גבוהה למדי.

 

ככל הידוע, החברה שיווקה את המוצר שלה לכמה לקוחות בשנה האחרונה, אולם המחיר הנמוך של העסקה עם אפל מעיד שהיא לא נחלה הצלחה גדולה בתחום. ככל הידוע רילפייס מעסיקה חמישה עובדים, כולל המייסדים.

 

שמעון אקהויז, עדי אקהויז ברזילי שמעון אקהויז, עדי אקהויז ברזילי צילום: ערן לם

השקעה נוספת בזיהוי פנים

 

אפל ביצעה עד כה שלוש רכישות בישראל. בדצמבר 2011 רכשה החברה את אנוביט מהרצליה תמורת 400 מיליון דולר. אנוביט פיתחה שבב המתמחה בייעול זיכרונות פלאש באמצעות טכנולוגיה ייחודית לעיבוד אותות. עוד לפני הרכישה שולב השבב במכשירים הפופולריים של אפל, בהם האייפון והאייפד ומחשבי מקבוק אייר.

בנובמבר 2013 רכשה החברה את הסטארט־אפ פריימסנס תמורת 345 מיליון דולר. גם רכישה זו קשורה בעקיפין לזיהוי פנים. פריימסנס פיתחה מערכת לתרגום תנועות גוף למשחקי מחשב. המערכת, המשלבת חומרה ותוכנה, מבוססת על בקר חומרה המשמש כחיישן תלת־ממדי. החיישן מסוגל לעבוד בפנים הבית ולזהות פנים, הבעות פנים וכן את תנועות גוף האדם.

 

הרכישה השלישית והאחרונה של אפל היתה של חברת המצלמות הישראלית לינקס (LinX). סכום העסקה לא פורסם, אך גורמים בענף העריכו כי הגיע ל־20 מיליון דולר. לינקס מפתחת מצלמות קטנות לסמארטפונים ולמכשירים ניידים נוספים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לצלם כמה עצמים בו־זמנית, ולפי החברה היא אף מאפשרת לייצר תמונות תלת־ממד. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x